Monday, April 20, 2009

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Notizen von P. Claude Barthe FSSPX

Father Claude Barthe said that the doctrinal discussions already taking place within the club "GREC". So he wondered why was required by the Brotherhood now accepting what it has already been adopted. On the subject of the 1988 Protocol, signed by Archbishop Lefebvre Father Barthe shoots but a huge buck, if that were the case, he says, the Archbishop had neither the bishop ordinations carried out, nor the statements made in the expenditure von Fideliter der Jahre 1988 und 1989 abgegeben. Hier der Text von P. Barthe:

Das „Nicht-Akzeptieren des Konzils“ von Seiten der Priesterbruderschaft St. Pius X. ist eine Verschleierung

Notizen von P. Claude Barthe FSSPX

Nach der Instrumentalisierung der bedauerlichen „Affäre Williamson“, instrumentalisieren jene, die sich einer Annäherung Roms an die Gemeinschaft Erzbischof Lefebvres entgegenstellen, einige ungeschickte Erklärungen, um sie erneut und für alle Ewigkeit zu Exkommunizieren. Doch ihr Argument ist eine fehlerhafte Construction.

first The fundamental question: What Vatican II to accept or reject?

Whether we like it or not, "Adoption of the Council" has become an ideological issue, to let go by for forty years, the most serious abuses. The Pope's address to the Curia of 22 December 2005, again reminded the council that since the two competing interpretations of it are: a the "break" and a "continuity". In short, the first interpretation was that of Rahner and Congar, and the second that of the Nota Preavia that Paul VI. appends at Lumen Gentium. The Act of the current pontificate (Summorum Pontificum, Decree of 21 January 2009) also consider a third interpretation: That the Council minority, which was continued by the opposition and today lefebvristischen transformed and revitalized in the context of the Pope a "New Roman School" forms.
To mention here an example of what I call the No. 3 of "Unitatis Redintegratio" which seems to testify that the divided Christian communities may be in the ways of salvation. It would be unjust and a paradox to transform the following into a crime against the unity of the Church:
a.) the opinion, in conscience, that the Aussagen von „Unitatis Redintegratio“ Nr. 3 nicht als Lehramt der Kirche angenommen werden können;
b.) die Aussage, dass es die katholischen Elemente in den getrennten Gemeinschaften sind, die Instrumente der Einheit im Bekenntnis mit der Kirche Christi darstellen.

Ist es allgemein möglich, zu behaupten, die lebendige Tradition der Kirche im offensichtlich korrekturbedürftigen Zustand von vor 40 Jahren für immer einzufrieren? Müsste man sich von vorneherein davor fürchten, Theologie zu betreiben (und morgen das Lehramt auszuüben), indem man neue Voraussetzungen zulässt und nicht nur die Beiträge des II. Vatikanums, sondern auch Antworten auf die "Open questions" de Council considered?

On this point it has in any case already theological discussions with the Priestly Fraternity of St. Pius X. given.

Next time: notes from P. Claude Barthe SSPX - Part 2

Sanct MARCELLE, ORA PRO NOBIS!

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